Un pic de exerciţiu fizic


#481

Azi alerg. Nu e cald, dar nici chiar frig nu e (1°). Alerg miercurea, vinerea și duminica.
Săptămâna viitoare, miercuri, vor fi - 13°, iar vineri - 10°.
Va fi foarte interesat de văzut, cum mă descurc.


#482

azi STAU DEGEABA indiferent cate grade sunt :grin:

mi-au ajuns 3 ore de zbantuiala ieri. desi recunosc, m-am simtit minunat dupa o saptamana in care am ajuns la sport doar luni, iar pana vineri am fost tinuta in priza. de fapt vineri seara am picat in asemenea hal de am crezut ca sambata o sa imi fie prea lene si sa ies din casa, dar sa mai fac si sport.


#483

s-ar parea ca se poate si de acum :grin: acum nu pot sa garantez ca o sa invat, dar in conditiile in care nu mi-a fost niciodata frica de apa, am invatat sa fac pluta singura, am facut snorkeling in ocean (e drept, cu instrumente ajutatoare) si ieri m-am prins relativ repede cum e cu respiratul sub apa si am reusit sa ma deplasez 6 bazine cu pluta, zic ca e posibil sa imi iasa smecheria si in vreo 10-15 sedite sa invat sa inot.

instructorul mi-a fost recomandat calduros de instructorii de la celelalte activitati sportive pe care le practic la aceeasi sala si la prima vedere zic ca recomandarea e ffff buna


#484

Azi mă duc la buci și craci, cu “vocsâta” aia, toată roz. O să doară, n-am făcut exercițiile alea, de două săptămâni.


#485

Ieri am introdus rest day, de urgenta. Mi-am dat seama ca imi programasem antrenamente in fiecare zi si nu vreau sa mai paradesc vreo parte a corpului.
Drept razbunare, am iesit azi la alergat la ora 6. Dimineata! La -1 grad. Aoleu si ce fain a fost!
Nu stiu cum va fi vremea vineri, dar ma gandesc serios sa repet figura.


#486

Intrebare pentru voi, ca va vad experte in domeniu: cu ce ati recomanda sa inceapa o persoana sedentara care vrea sa se apuce de ceva sport si nu stie de unde sa o apuce. Luati in calcul ca de ani de zile singura miscare pe care o fac e mersul pe jos pana la statia de autobuz.
Am sala de fitness la birou si e gratuita, deci nu mai am nicio scuza sa nu ma apuc de sport. Sunt si diverse clase seara de pilates, yoga, spinning, kettlebells si altele care nici macar nu sunt sigura ca stiu ce inseamna.


#487

Pilates sau yoga, as recomanda, la inceput. Mai apoi poti sa incepi usurel cu ceva conditie.
Pilates lucreaza muschii mici, yoga poate fi ceva mai solicitant pentru grupele mari, dar are avantajul ca te invata sa respiri corect, ceea ce vei aplica mai tarziu.
Dupa ce-ai trecut de faza "e un chin, ma doare tot’’ (adica vreo 2-3 saptamnai), te urci pe bicicleta, sau pe cross trainer si faci cate 5 minute, la intensitate joasa/ medie, de vreo 3 ori pe saptamana.
Si apoi progresiv, adaugi cate 2-3 minute.
Apoi introduci Kettlebell :heart_eyes:
Mai intai cel mai mic si dragalas, din echipa. o sa stii tu singura, cand treci la urmatorul nivel! :wink:
Succes si tine minte, madam @Queen, a ras de mine niste ani!
Pana s-a apucat si iat-o! Baga cate 3 ore, ca o nehalita :grin:


#488

@Hortensie Pilates! :ok_hand:


#489

as zice sa incerci mai multe clase de incepatori si sa vezi ce te atrage cel mai tare… e important sa iti placa si sa te mai duci!


#490

cre’ca ma calific sa raspund :smiley: io nu am facut miscare 36 de ani. adica cam pe la orele de sport din general s-a oprit legatura mea cu sportul, ca in liceul sportul meu era sa ma scutesc la sport.

  1. pilates e ffff usor sa iti displaca groaznic. depinde fffff mult de instructor. eu am inceput cu pilates reformer. eu zic ca e mai putin probabil sa nu iti placa asta. si ar mai fi aqua gym, dar si aici e ffff usor sa ti se para o prostie daca instructorul e setat mai mul pe balaceala si mai putin pe sport.
  2. sedinte cu antrenor personal (eu am avut ca antrenoare o tipa care a facut aerobic de performanta la viata ei, dar merge la fel de bine si un antrenor de fitness)
  3. daca nu iti place antrenorul schimba inainte de a eticheta sportul respectiv ca fiind cel care nu iti place
  4. nu iti face asteptari nerealiste. adica nu te astepta sa obtii rezultate sau sa dobandesti rezistenta in 2 luni daca de 20 de ani nu faci sport. been there done that! iti trebuiesc luni bune sa ajungi la o forma fizica decenta
  5. treci la clasele organizate doar dupa ce dobandesti ceva rezistenta si inveti sa respiri si alte smecherii.
  6. abia acum as zice incearca mai multe tipuri de clase, dar si mai multi antrenori pt acelasi sport.

daca ti se pare relevant: io am pornit de la nivelul lesinat in 15 minute si acum pot face doua ore una dupa alta.


#491

fata, aia cu 3 ore m-a luat prin surprindere si pe mine :joy: m-au durut toate cele doua zile dupa. si am facut pauza doua zile. ah si ca tot zisesi, ieri am fost iar dupa cele doua zile de pauza, si culmea…mi s-a parut usor a antrenamentul cu greutati. cre ca data viitoare imi iau niste greutati o idee mai mari.

PS: confirm ca am ras de madam @Samoa


#492

Eu am inteles ca vrea “ceva sport” si atat. Pilates mi se pare ideal pt asta.
De spinning nici sa nu aud, ala mi se pare cu adevarat plictisitor.
Daca m-as intoarce la sala acum, la pilates m-as duce intinsa.
Yoga, o fi buna ea la ceva, dar jur ca toti mi se par dusi cu pluta :))))


#493

sincera sa fiu, la fel as fi zis si eu. dar acum nu le-as numi chiar sport.

uite, acum ma dau in vant dupa pilates (dar doar reformer), antrenamentul cu greutati (bodypump de care zicea @Samoa), circuitele (trecut prin 8-10 posturi de lucru focusate pe diferite parti ale corpului si cu diferite accesorii gen greutati, saltele, step, minge bosu, corzi de trx etc), aerobic doar step si bosu (sa nu aud de zbantuiala aia la liber prin sala).


#494

ah da, ar mai fi alergatul. dar de alergat am invatat sa alerg singura, plecand tot de la nivelul “lesin in 50 de metri”. dupa ce te prinzi cum e cu respiratul (treaba deloc usoara daca ma intrebi pe mine), la mine a mers cu un program de incepatori caruia initiat nici nu i-am dat sanse, adica cu asa ceva:


#495

Step aerobic mi-a placut si mie foarte tare, am tinut si cateva ore, cand instructoarea era indispusa…
Greutatile am inceput sa le urasc din cauza unui antrenor prea ambitios, nu stiu ce avea de gand sa scoata din mine :)))
Dar astea sunt povesti vechi, am 10 ani de cand n-am mai calcat la sala. Compensez acasa cu pustanii, ma tin astia in forma de numa’ :))))


#496

de aia zic: schimba repede antrenorul daca e ceva ce nu iti place. este mult mai probabil ca de fapt sa iti displaca antrenorul decat sportul respectiv.

eu antrenamentul cu greutati l-am descoperit absolut intamplator. nu as fi intentionat in veci sa incerc. antrenoarea mea, care tinea si ora de step aerobic, nu era la sala in ziua respectiva si se schimbase ora cu asa ceva. eu uitasem sa o intreb daca e, asa ca odata ajunsa am zis sa intru…ce mare scofala, daca nu imi place plec si gata. am ramas si mi-a placut ffffff mult. asa am inceput sa merg la antrenamentul asta.

alta data lipsea antrenorul care ma facuse sa imi placa asa ceva, dar fix aceeasi ora o tinea un alt tip. am zis nah…tre sa fie acelasi lucru, hai sa intru. am bombanit 3 zile dupa. nu mi-a placut nimic din ora aia: o incalzire foarte lunga si extenuanta, antrenamentul in sine foarte dezorganizat si fara sa treaca prin toate categoriile, stretchingul de la sfarsit direct pe podeaua salii si multe exercitii pe genunchi etc. am zis ca nu mai calc la vreo ora a aluia nici daca alt antrenor nu mai e la sala.


#497

Ah, alta chestie pe care am detestat-o, la un moment dat am avut o antrenoare obsedata de abomene. Programul scurt la ea era de 600 de abdomene. Sase sute, frate! Si cel mai des aveam parte de cel de 800. Desi i-am facut fata fara probleme, am abandonat-o, nu am inteles obsesia asta. Eu imi lucrez abdomenul de cand eram f mica, fara sa stiu :sweat_smile: Stau cu burta supta, probabil chiar si in somn :))) Din cauza asta am tot fost intrebata daca sunt balerina, dansatoare sau ce sport practic :scream::joy: Nu a fost sala la care sa nu mi se spuna de la inceput “dar tu stii, ca ai mai facut sport, se cunoaste!” :joy:
Imi place sa merg pe jos foarte mult. In Bucuresti, traseul meu preferat era de la Unirii pana in Agronomie, cam de doua ori pe saptamana. Si acum as merge mult, dar sunt mereu pe fuga, nu mai am timp deloc.


#498

dubiosi antrenori frate :grin:

cei la care merg eu sunt super ok. antreneaza tot: brate, picioare, abdomen si chiar si spate. nu prosteala din asta cu tras de greutati pana pici din picioare sau insistat pe o anumita parte pana nu o mai simti.


#499

Multumesc de recomandari :wink: nu am vreo pretentie sa fiu super fit in cateva saptamani. Vreau doar sa incep de undeva, ca am senzatia ca ma ramolesc de tot daca o tin tot asa. Si m-a convins si tata care a tebuit sa se apuce de sport fortat la 60 de ani din motive de sanatate. Daca ar fi facut asta de acum 30 de ani, nu ar fi fost asa complicat acum.

Deci am pus pe lista Pilates si ma gandeam sa incerc si alergat. La alergat am mai mers acum cativa ani si chiar imi placea.

Primul pas insa va fi sa cumpar echipament ca nu am de niciunele. Sper sa ajung in weekend la un shopping.


#500

eu mi-am luat doua perechi de incaltari bune (unii de la nike si unii de la sketchers), dar pt imbracaminte am ramas la decathlon. am trecut pe acolo, am luat 4 perechi de colanti, 4 bustiere si 4 maiouri si gata, targuieli ieftine.

de asta m-am apucat si eu de sport. ma ingrozea ideea sa devin o ramolita.